Protahování

 Nejdůležitější při rozvoji v protahování je pravidelnost a klidný postup. Nespěchat anebo spěchat pomalu.
Důležitá je správná technika, klidné, plné a plynulé dýchání, soustředění na protahovanou oblast. U většiny cviků je důležité mít rovná záda. Je potřeba vypěstovat si cit pro své tělo.
V každé pozici vydržte alespoň 15 – 20 vteřin.
Protahování může do určité míry bolet a je potřeba rozlišovat míru zdravé a nezdravé bolesti.
Ohledně strečinku před tréninkem nebo jakýmkoliv sportovním výkonem: není to bezpodmínečně nutné, stačí krátká rozcvička na rozproudění.
Protahování je dlouhodobá záležitost, které je potřeba se věnovat několik dnů v týdnu, pomáhá v celkové pohyblivosti a také působí preventivně vzhledem ke zraněním. Samotné protahování těsně před některými typy tréninku nemusí být vhodné.

(cviky zde)


Klub Hirundo, Jan Novák: honza@klub-hirundo.cz, 608 281 765 Taekwondo, Taekwondo pro děti, Sparingy, Posilovna, Sebeobrana.

© 2010 Klub Hirundo | Všechna práva vyhrazena
Powered by Omega network a.s.

TOPlist